19 nov 2018

ESTATUTS ASSOCIACIÓ



                               ESTATUTS

      CAPÍTOL I.- DENOMINACIÓ, DOMICILI, ÀMBIT, FINALITAT I ACTIVITATS

Art. 1r Denominació

Es constitueix l'Associació denominada Gats Feliços - Altea que s'acull al que disposa la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'Associació ia la Llei 14/2008, de 18 de novembre d'Associacions de la Comunitat Valenciana , ia l'empara del que disposa l'article 22 de la Constitució, no tenint ànim de lucre.

Art. 2. Personalitat jurídica  
  
 L'Associació té personalitat jurídica pròpia i capacitat plena d'obrar per a administrar i disposar dels seus béns i complir els fins que es proposa.

Art. 3r Domicili i àmbit d'actuació  

 El domicili de l'Associació s'estableix a Altea, Alacant, Ptda. Pla de Castell no. 7 codi postal 0359
L'Associació realitzarà principalment les seues activitats en l'àmbit territorial d'Altea.

Art. 4t Fins

 Constitueixen els fins de l'Associació: Convertir Altea en un poble amb gats de carrer que només viuen en colònies controlades que estan cuidades per voluntaris tot l'any. Un poble en què la gent respecti les colònies i els seus cuidadors, així mateix prenguin la seva responsabilitat en el tema de cuidar i esterilitzar les seves pròpies mascotes.

Art.5º Activitats 

Per al compliment dels fins enumerats en l'article anterior, es realitzaran les següents activitats:
Col·laborar amb l'Ajuntament en el seu projecte d'esterilització
Assistir a les reunions informatives per als ciutadans
Col·laborar amb la Policia Local i serveis públics
Col·laborar amb l'Ajuntament en tramitar les queixes relacionades a les colònies.
Cuidar els gats en les seves colònies d'acord el sistema vigent de l'Ajuntament
Recaptar diners per:
mercats
esdeveniments públics
Donacions
socis
Apadrinats de les colònies
Fer esdeveniments de conscienciar i informació a instituts i col·legis
Col·laborar amb administracions de les urbanitzacions en els seus programes d'esterilització
Posar en adopció i / o cases d'acollida dels gatets i gats abandonats
Col·laborar amb associacions nacionals i internacionals dedicat al benestar dels gats
         
                                    CAPÍTOL II PERSONES ASSOCIADES

Art. 6è Capacitat

 Podran formar part de l'Associació totes les persones físiques i jurídiques que, lliure i voluntàriament, tinguen interès en el desenvolupament dels fins de l'associació d'acord amb els següents principis:
a) Les persones físiques amb capacitat d'obrar i que no estan subjectes a cap condició legal per a l'exercici del dret.

b) Els menors no emancipats de més de catorze anys d'edat, han de comptar amb el consentiment documentalment acreditat, de les persones que hagen de suplir la seua capacitat.
c) Les persones jurídiques, previ acord exprés del seu òrgan competent.    Hauran de presentar una sol·licitud per escrit a l'òrgan de representació, i aquest resoldrà en la primera reunió que celebri; si el sol·licitant s'ajusta a les condicions exigides en els estatuts, l'òrgan de representació no li podrà denegar l'admissió.
 La condició de persona associada és intransmissible.

Art. 7è Drets de les persones associades   

Els drets que corresponen a les persones associades són els següents:
a) A participar en les activitats de l'Associació i en els òrgans de govern i representació, a exercir el dret de vot, així com a assistir a l'Assemblea General, d'acord amb els Estatuts. Per a poder ser membre dels òrgans de representació és requisit imprescindible ser major d'edat, estar en ple ús dels drets civils i no estar sotmès en els motius d'incompatibilitat establits en la legislació vigent.
b) A ser informades sobre la composició dels òrgans de govern i representació de l'Associació, del seu estat de comptes i del desenvolupament de la seva activitat. Podran accedir a tota la informació a través dels òrgans de representació.
c) A ser sentides amb caràcter previ a l'adopció de mesures disciplinàries contra ells i a ser informat dels fets que donen lloc a tals mesures, havent de ser motivat l'acord que, si és el cas, imposa la sanció.
d) A impugnar els acords dels òrgans de l'Associació que estime contraris a la Llei o als Estatuts.
e) A conèixer els Estatuts i els reglaments i normes de funcionament aprovats pels òrgans de l'Associació. Així mateix tindran dret a que se'ls faciliti còpia dels Estatuts vigents i del Reglament de Règim Intern de l'Associació, si n'hi ha.

f) A consultar els llibres de l'associació.

Art. 8. Deures de les persones associades

Els deures de les persones associades són:
a) Compartir les finalitats de l'Associació i col·laborar per a la consecució de les mateixes.
b) Pagar les quotes, derrames i altres aportacions qui, d'acord amb els Estatuts, puguen correspondre a cada persona associada.
c) Acatar i complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern i representació de la Asociación.
d) Ajustar la seua actuació a les disposicions estatutàries.

Art. 9. Causes de baixa

Són causa de baixa en l'Associació:
 a) La pròpia voluntat de l'interessat / a, comunicada per escrit als òrgans de representació. Podrà percebre la participació patrimonial inicial i altres aportacions econòmiques realitzades sense incloure les quotes de pertinença a l'associació i sempre que la reducció patrimonial no implique perjudicis a tercers.
b) No satisfer les quotes fixades. 
c) No complir amb les normes i els deures .

Art. 10. Règim sancionador

 La separació de l'Associació de les persones associades per motiu de sanció tindrà lloc quan cometen actes que els facen indignes de continuar pertanyent-hi. Es presumirà que hi ha aquest tipus d'actes: a) Quan deliberadament la persona associada impedisca o posa obstacles al compliment dels fins socials.
b) Quan intencionadament obstaculitze el funcionament dels òrgans de govern i representació de la Associació. En qualsevol cas per a la imposició de la sanció de separació per part de l'òrgan de govern, caldrà la tramitació d'un expedient disciplinari instruït per òrgan diferent al competent per resoldre-ho i que garanteixi els drets de les persones associades a les que s'instrueix el procediment a ser informades de la acusació i a formular al·legacions enfront de la mateixa així com a la notificació de l'Assemblea General. La decisió sancionadora serà motivada. El termini de prescripció de les infraccions i sancions serà de 3 anys.

                                       CAPITULO III.- L'ÒRGAN DE GOBERN

Art. 11.  L'Assemblea General L'Assemblea General és l'òrgan suprem de govern de l'Associació, integrat per totes les persones associades per dret propi irrenunciable i en igualtat absoluta, que adopta els seus acords pel principi majoritari o de democràcia interna. Tots els membres quedaran subjectes als acords de l'Assemblea General, inclús els absents, els dissidents i els que encara estant  presents   s’ hagen abstingut de votar.

Art. 12. Reunions de l'Assemblea General es reunirà en sessió ordinària com a mínim un cop l'any, en el primer trimestre. L'Assemblea General es reunirà amb caràcter extraordinari sempre que sigui necessari, a requeriment d'un nombre de persones associades que representen, com a mínim, un deu per cent de la totalitat.

Art. 13. Convocatòria de les assemblees Les convocatòries de les Assemblees Generals, tant ordinàries com extraordinàries, es faran per escrit. Els anuncis de la convocatòria es col·locaran en els llocs de costum amb quinze dies d'antelació com a mínim. Sempre que sigui possible es convocarà individualment a tots els membres. La convocatòria expressarà el dia, l'hora i el lloc de la reunió, així com també l'ordre del dia. A l’inicií de les reunions de l'Assemblea General, seran designats el / la president /a i el / la secretari / a de la mateixa. El / la secretari /a redactarà l'Acta de cada reunió que reflectirà un extracte de les deliberacions, el text dels acords que s'hagin adoptat i el resultat numèric de les votacions. Al començament de cada reunió de l'Assemblea General es llegirà l'Acta de la reunió anterior a fi que s'aprovi o no.

Art. 14. Competències i validesa dels acords L'Assemblea quedarà constituïda vàlidament en primera convocatòria amb l'assistència d'un mínim d'un terç de les persones associades presents o representades; i en segona convocatòria, sigui quin sigui el nombre d'elles, s'haurà de celebrar mitja hora després de la primera i al mateix lloc. En les reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l'associació. Són competència de l'Assemblea General:
a) Controlar l'activitat de l'òrgan de representació i aprovar la seva gestió.
b) Examinar i aprovar o rebutjar els pressupostos anuals d'ingressos i despeses, així com la Memòria Anual d’activitats
 c) Establir les línies generals d'actuació que permeten a l'Associació complir els seus fines.
d) Disposar totes les mesures encaminades a garantir el funcionament democràtic de la Associació.
e) Fixar les quotes ordinàries o extraordinàries.
f) Elegir i separar els membres de l'òrgan de representació.
g ) Adoptar els acords referents a: · Ratificar les altes d'associats o associades acordades per l'òrgan de representació i acordar amb caràcter definitiu les baixes de les mateixes. · acordar la unió d'associacions, la integració en federacions o confederacions, la separació de les mateixes, així com la creació i participació en coordinadores o altres organitzacions específiques. · Sol·licitud de la declaració d'utilitat pública o d'interès públic de la Comunitat Valenciana. · Acordar la dissolució de l'Associació. · Modificació dels Estatuts. · Disposició i alienació de béns. · Remuneració, si és el cas, dels membres de l'òrgan de representació. · Aprovar el Reglament de Règim Intern de l'Associació. · Qualsevol altra que no correspongui a un altre òrgan de l'associació. Els acords es prendran per majoria simple de les persones presents o representades, quan els vots afirmatius superen els negatius. No obstant això, requeriran majoria qualificada de les persones presents o representades, que resultarà quan els vots afirmatius superen la meitat, els acords relatius a dissolució de l'associació, modificació dels Estatuts, disposició o alienació de béns i remuneració dels membres de l'òrgan de representació , sempre que s’hagi convocat específicament amb tal objecte l'assemblea corresponent.

                                   CAPITULO IV.- l’Òrgan DE REPRESENTACIÓ

Art. 15. Composició de l'òrgan de representació. L'Associació la regirà, administrarà i representarà l'òrgan de representació denominat comitè de direcció format per la presidenta, la secretària i la Tresorera. La elecció dels membres de l'òrgan de representació es farà per sufragi lliure i secret dels membres de l'Assemblea General. Les candidatures seran obertes, és a dir, qualsevol membre podrà presentar-se, sent requisits imprescindibles: ser major d'edat, estar en ple ús dels drets civils i no estar sotmès en els motius d'incompatibilitat establits en la legislació vigent, resultant elegits per als càrrecs de President / a, Secretari / a, Tresorer / ai vocals els candidats que hagin obtingut major nombre de vots i per aquest odre. Els càrrecs de president / a, secretari / ai tresorer / a han de recaure en persones diferents. El exercici dels càrrecs serà gratuït.

Art. 16. Duració del mandat en l'òrgan de representació Els membres de l'òrgan de representació, exerciran el càrrec durant un període de dos any (s) (1), i podran ser reelegits indefinidament. El cessament en el càrrec abans d'extingir-se el terme reglamentari podrà ser per: a) Dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual es raonen els motius. b) Malaltia que incapaciti per exercir el càrrec. c) Causar baixa com a membre de l'Associació. d) Sanció imposada per una falta comesa en l'exercici del càrrec. Les vacants que es produeixin en l'òrgan de representació es cobriran en la primera Assemblea General que se celebri. No obstant això, l'òrgan de representació podrà comptar, provisionalment, fins a la pròxima Assemblea General, amb un membre de l'Associació per al càrrec vacant.

Art. 17. Competències de l'òrgan de representació L'òrgan de representació té les facultats següents:
a) Ostentar i exercitar la representació de l'Associació i portar a terme la direcció i l'administració de la manera més àmplia que reconega la llei i complir les decisions preses per la Assemblea General, i d'acord amb les normes, les instruccions i les directrius generals que aquesta Assemblea General establisca.
b) Prendre els acords necessaris per a la compareixença davant dels organismes públics, per a l'exercici de tota classe d'accions legals i per a interposar els recursos pertinents.
c) Resoldre sobre l'admissió de nous associats, portant la relació actualitzada de tots els associats.
d) Proposar a l'Assemblea General l'establiment de les quotes que els membres de l'Associació hauran de satisfer.
e) Convocar les assemblees generals i controlar que els acords que allí s'adopten, es compleixin.
f) Comunicar al Registre d'Associacions, la modificació dels Estatuts acordada per l'Assemblea General en el termini d'un mes.
g) Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.
h) Portar una comptabilitat conforme a les normes específiques que permeta obtindre la imatge fidel del patrimoni, del resultat i de la situació financera de l'entitat.
i) Efectuar l’inventaria dels béns de l'Associació.
j) Elaborar la memòria anual d'activitats i sotmetre-la a la aprovació de l'Assemblea General.
k) Resoldre provisionalment qualsevol cas no previst pels presents Estatuts i donar compte d'això en la primera Assemblea General subseguint.
l) qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d'una manera especifica en els estatuts a l'Assemblea General .

Art. 18. Reunions de l'òrgan de representació L'òrgan de representació, convocat prèviament pel / per la President / a o per la persona que el substitueixi, es reunirà en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, que en tot cas no podrà ser superior a dos mesos. Es reunirà en sessió extraordinària si ho sol·licita un terç dels seus components. L'òrgan de representació quedarà vàlidament constituït amb convocatòria prèvia i un quòrum de la meitat més un dels seus membres. Els membres de l'òrgan de representació estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquen, podent excusar la seva assistència per causes justificades. En qualsevol cas, serà necessària l'assistència del President / a i del secretari / a o de les persones que els substitueixin. En l'òrgan de representació es prendran els acords per majoria simple de vots dels assistents. En cas d'empat, el vot del president / a serà de qualitat. Els acords de l'òrgan de representació es faran constar en el llibre d'actes. En iniciar-se cada reunió del mateix, es llegirà l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi o es rectifiqui.

Art. 19. El / la president / a El / la president / a de l'Associació també serà President / a de l'òrgan de representació. Són pròpies del president / a, les següents funcions:
a) Les de direcció i representació legal de l'Associació, per delegació de l'Assemblea General i de l'òrgan de representació.
b) La presidència i la direcció dels debats dels òrgans de govern i de representació.
c) Signar les convocatòries les reunions de l'Assemblea General i de l'òrgan de representació.
d) Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari / a de l'Associació.
e) les atribucions restants pròpies del càrrec i les que li delegui l'Assemblea General o l'òrgan de representació. Al president / a serà substituït, en cas d'absència o malaltia, el / la vicepresident / a o el / la vocal de l'òrgan de representació.

Art. 20. El Tresorer / a tindrà com a funció la custòdia i el control dels recursos de l'associació, així com l'elaboració del pressupost, el balanç i liquidació de comptes, a fi de sotmetre'ls a l'òrgan de representació, conforme es determina a l'article 17 d'aquests Estatuts. Signarà els rebuts, quotes i altres documents de tresoreria. Pagarà les factures aprovades per l'òrgan de representació, les quals hauran de ser visades prèviament pel / per la President / a.
Art. 21. El Secretari / a El / la secretari / ària ha de custodiar la documentació de l'Associació, redactar i signar les actes de les reunions dels òrgans de govern i representació, redactar i autoritzar els certificats que calga lliurar, així com tindre actualitzada la relació dels associats.

                                 CAPÍTULO V EL RÈGIM ECONÓMICO

Art. 22. Patrimoni inicial i recursos econòmics El patrimoni inicial d'aquesta Associació està valorat en cent euros. El pressupost anual serà aprovat cada any en l'Assemblea General Ordinària. Els recursos econòmics de l'Associació es nodriran de:
a) De les quotes que fixe l'Assemblea General als seus membres.
b) De les subvencions oficials o particulars.
c) De donacions, herències o / i legats.
d) De les rendes del mateix patrimoni o bé d'altres ingressos que puguin obtenir.

Art. 23. Benefici de les activitats.  Los beneficis obtinguts derivats de l'exercici d'activitats econòmiques, incloses les prestacions de serveis, es destinaran exclusivament al compliment dels fins de l'Associació, sense que càpiga en cap cas el seu repartiment entre els associats ni entre els seus cònjuges o persones que convisquin amb aquells amb anàloga relació d'afectivitat, ni entre els seus parents, ni la seua cessió gratuïta a persones físiques o jurídiques amb interès lucratiu.

Art. 24. Quotes Tots els membres de l'Associació tenen obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l'Assemblea General a proposta de l'òrgan de representació. L'Assemblea General podrà establir quotes d'ingrés, quotes periòdiques mensuals, i quotes extraordinàries. L'exercici econòmic quedarà tancat el 31 de desembre.

Art. 25. Disposició de fons En els comptes corrents o llibretes d'estalvis obertes en establiments de crèdit, han de figurar la firma del president / a, del Tresorer / a i del secretari / a. Per poder disposar de fons, seran suficients dues firmes, de les quals, una serà necessàriament la del tresorer / a o bé la del president / a

                             CAPITULO VI.- DISSOLUCIÓ DE L'ASOCIACION

Art. 26. Causes de dissolució i lliurament del romanent L'Associació es dissoldrà:
a) Si així ho acorda l'Assemblea General convocada expressament per a aquest fi i amb el vot favorable de la més de la meitat de les persones presents o representades.
b) Per les causes determinades en l'article 39 del Codi Civil.
c) Per sentència judicial ferm.
d) Per baixa de les persones associades, de manera que quedin reduïdes a menys de tres.

Art. 27. Liquidació La dissolució de l'associació obri el període de liquidació, fins a la fi del qual l'entitat conservarà la seua entitat jurídica. Els membres de l'òrgan de representació en el moment de la dissolució es converteixen en liquidadors, llevat que l'Assemblea General designe a altres , o bé els que el jutge, si és el cas, acordi en la seva resolució judicial. Correspon als liquidadors:
a) Vetllar per la integritat del patrimoni de l'associació i portar els seus comptes.
b) Concloure les operacions pendents i efectuar les noves que siguin necessàries per a la liquidació.
c) Cobrar els crèdits de l'associació.
d) Liquidar el patrimoni i pagar als creditors.
e) Aplicar els béns sobrants de l'associació als fins previstos pels Estatuts, llevat de les aportacions condicionals.
f) Sol·licitar la cancel·lació dels assentaments en el Registre corresponent. En cas d'insolvència de l'associació, l'òrgan de representació o, si és el cas, els liquidadors han de promoure immediatament l'oportú procediment concursal davant del jutge competent. El romanent net que resulti de la liquidació es destinarà directament als voluntaris / es que tenen cura de colònies controlades. Les persones associades no responen personalment dels deutes de l'associació. Els membres o titulars dels òrgans de govern i representació, i les altres persones que obren en nom i representació de l'associació, respondran davant d'esta, davant dels associats i davant de tercers pels danys causats i els deutes contrets per actes dolosos, culpables o negligents.

               CAPÍTULO VII RESOLUCIÓ EXTRAJUDICIAL DE CONFLICTES

Art 28. Resolució extrajudicial de conflictes les qüestions litigioses que puguin sorgir amb motiu de les actuacions desenvolupades o de les decisions adoptades en el si de l'associació, es resoldran per mitjà d'arbitratge, a través d'un procediment ajustat al que disposa la Llei 60/2003, de 23 de desembre d'Arbitratge, i amb subjecció, en tot cas, als principis essencials d'audiència, contradicció i igualtat entre les parts o voluntàriament per mediació, d'acord amb el que estableix la Llei 5/2012, de 6 de juliol, de mediació en assumptes civils i mercantils.

Nota (1) "Màxim 5 anys, d'acord amb el que disposa l'article 44 de la Llei 14 / 2008.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Cada vez que miro en la cara de un gatito en la calle, me rompe la corazón sabiendo que su vida sera muy muy dura. Nadie lo protege de los b...